Natural Care Wellness - Meer kwaliteit van leven
RSS

Recente posts

Moederdag Massage aanbieding
Wat is nu eigenlijk gezond?
Zwem je FitClub
Wat een visje allemaal kan doen
Visolie effect kinderen (van het Ortho instituut)

Categorieën

Afslanken
gezondheid
Sport
Water
Mogelijk gemaakt door

Mijn Blog

gezondheid

Moederdag Massage aanbieding

Moeders mogen eens lekker worden verwend. 
Het hele jaar zijn ze druk bezig.

Verras je moeder met een " ontspannend "  kado. Een heerlijk massage. Kijk snel op www.NaturalCareWellness.nl voor de details.  Fijne moederdag.

Wat is nu eigenlijk gezond?

Wat is gezond? We weten het zelf niet meer.
Er is zo verschrikkelijk veel aanbod en alles wordt gepretendeerd als gezond.

Vele artikelen in kranten en tijdschriften zeggen het tegendeel. We weten het gewoon niet meer.

Een ouderwets moestuintje is naar mijn weten nog steeds goed om te hebben, maar niet iedereen kan dit zomaar aanleggen.

Fruit met een dikke schil schijnt minder gifstoffen te bevatten omdat het moeilijker door de schil heen kan.

Echter fruit met een dun schilletje kun je beter " onbespoten" kopen.

Zwem je FitClub

Zwem je Fit Club is een nieuw concept om je fitter te voelen en lekker te bewegen.

In samenwerking met de KNZB en Herbalife en Jacco Verhaeren is de Zwem je FitClub opgezet waar we 24 april in Nijmegen mee van start gaan.

Je eigen zwemprogramma volgen in 12 weken tijd.

Kijk voor informatie op www.FitClubMaasduinen.nl

Wat een visje allemaal kan doen

Visoliesuppletie verhoogt significant de spierkracht na training  van oudere vrouwen.

De studie werd uitgevoerd door wetenschappers van de University of Aberdeen en werd in dezelfde stad gepresenteerd tijdens het British Science Festival.Er werden 14 vrouwen van 65 jaar en ouder verdeeld in twee groepen. De helft van de vrouwen kreeg dagelijks een visoliesupplement en de andere helft kreeg dagelijks een placebo (olijfolie). 

De vrouwen volgden gedurende 12 weken een trainingsprogramma.

Visolie effect kinderen (van het Ortho instituut)


Suppletie met visolie aan aanstaande moeders en jonge kinderen verhoogt de intelligentie van het kind. 
Dit blijkt uit een meta-analyse.Het onderzoeksteam analyseerde het effect van verschillende voedingssupplementen die door aanstaande moeders en hun kinderen werden gebruikt om de intelligentie van het kind te verhogen.

Suppletie met omega 3-vetzuren, waarvan de dosering per studie verschilde, leidde tot een toename van het IQ met 3,5 punten. Het maakte hierbij niet uit of de aanstaande moeder of het kind het supplement kreeg.

Klaar om voorjaar en zomer fit tegemoet te gaan?

Maart en nog steeds winter.  Je hoort iedereen mopperen en zelf ben ik ook niet zo van de kou.

Tijd voor verandering. Tijd om te starten met je gezonde levensstijl.
Misschien een paar kilootjes eraf?  Lekker straks de buitenlucht in, voel je vrij en energiek.

Kijk eens serieus naar je eet en beweegpatroon en ga er mee aan het werk.

Het leven is te kort om er niet serieus mee om te gaan. 
Genieten kan beter met een gezonde levensstijl.

Pluk de dag!!  Gr. Marion

Vis eten gezond? Vis eten tijdens zwangerschap?

Is vis eten nu wel zo gezond als dat er wordt gezegd? 

Moet je als je zwanger bent nu juist wel of juist geen vis eten?

Dat zijn vragen waar niet ze heel makkelijk een antwoord op kan worden gegeven.  Als je namelijk er vanuit gaat dat oa kwik een grote verhoging geeft op ADHD, wat is dan het juiste antwoord.

Maar juist de Omega 3 vetzuren die we vinden in vis, bieden zo'n grote voordelen dat de keuze erg moeilijk wordt.

Hoewel visvetzuren belangrijk zijn voor de hersenontwikkeling van de baby en bescherming bieden tegen ADHD-symptomen, leidt een hoge visconsumptie tot een hoge kwikinname.

Ook een goed voornemen?

Ook een goed voornemen? 
Bijna iedereen maakt aan het begin van het nieuwe jaar een nieuw voornemen. Afslanken staat ook dit jaar weer nummer 1. 

Waarom komt dit ieder jaar weer terug. Houden we het niet vol? Wel eens over nagedacht waarom? We worden overstelpt met reclame, lekkernijen bij de kassa, en we worden steeds nonchalanter. Het maakt toch allemaal niets uit. 
Het straatbeeld wordt steeds molliger. Mensen met een normaal figuur worden als mager betiteld.
Ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen welzijn. Laat je dus niet gek maken en bepaal zelf wat je wel en niet wilt. Maak jezelf bewust en laat je (bege) leiden in hetgeen jij zelf wilt.Succes allemaal met jullie goede voornemens en maak ze dit jaar waar!!!!

Fris en fruitig de winter in

November, herfst en veel mensen zijn verkouden, voelen zich moe of hebben keelontsteking. Een veelgehoorde klacht.
Wat kun je nu doen om met lekkere energie en goed voelen de winter door te komen.

Neem voldoende beweging en ga iedere dag de buitenlucht in. Hoe koud het ook is, je zult merken dat je het steeds fijner gaat vinden.

Neem voldoende groente en fruit. Iedereen kan een extra boost gebruiken. Maak eens een lekkere smoothie. Recepten vind je via de link op de website. www.smoothiesfruit.nl

Heb je een of meerdere antibiotica kuurtjes gehad?

Dagelijkse multivitamine preparaat vermindert algeheel risico van kanker


Dagelijkse suppletie met een multi-vitaminepreparaat vermindert het algehele risico van kanker. 

Het  onderzoek wordt deze week gepubliceerd in de JAMA, de Journal of the American Medical Association. Het onderzoek is uitgevoerd door artsen en onderzoekers van Harvard Medical School en die verbonden zijn aan het Brigham and Women’s Hospital.

De hoofdonderzoeker dr. Michael Gaziano presenteerde dit onderzoek in Californië op het jaarcongres van de American Association for Cancer Research Frontiers in Cancer Prevention Research.